Monday, June 30, 2014

Perancangan Allah Mengatasi Segalanya

Assalamualaikum dan hai..

Lama betul tidak mencoret di sini..
Entry last sekali bulan Disember 2013
Sekarang dah end of Jun 2014
Masa oohh masa..cepatnya berlalu

Rasa banyak nak berkongsi
Rasa banyak nak bercerita
Story itu story ini
Tak tahu mana yang perlu dimulakan

6 bulan kehidupan berubah 360 darjah rasanya
Macam-macam yang dah berlaku
Ramadhan hari ini baru terasa jari nak menaip sekali lagi..mengumpul kekuatan mungkin
Ouchh lupa..selamat menyambut ibadah puasa untuk semua ye!
Moga-moga ramadhan kali ini membawa seribu keberkataan dalam hidup
Jadikan bulan yang mulia ini sebagai satu permulaan baru
Permulaan untukku menaip jugak! Hehe

Gambar-gambar dalam entry sebelum ini semua terpadam
Arghh..masalah teknikal yang tak dapat disettlekan
Frust!
Tapi tak mengapalah..past is past
Nanti kita tepek-tepek lagi gambar untuk next2 entry :)

27 Jan 201(malam/selepas isyak)
Selamat diijabkabulkan dengan Mohd Syamil Rasli dengan sekali lafaz
jodoh pilihan Allah S.W.T dengan restu abah mama
Alhamdullilah, pencarian jiwa berakhir
Tanpa kita sedari, rupanya Allah ingin menghadiahkan seseorang yang sangat
hebat untuk dijadikan pasangan hidup
Ujian sebelum ini terasa kemanisan kini
Syukur syukur syukur sahaja dapat dipanjatkan
Perancangan Allah terlalu hebat untuk disangkal
Menghadirkan seorang imam yang seperti yang diimpikan selama ini
Subhanallah..
Syukur




28 Jan 2014 (3.00petang)
"DariNYA kita datang, kepadaNya kita kembali" Sesungguhnya kita semua adalah milik Allah dan kita kan kembali kepadaNya.
إنّا لله وإنّا إليه راجعون

Berat rasanya untuk jari-jari meneruskan..
Bismillahirahmanirahim..
Allah telah menjemput abah tersayang pulang ke rahmatullah sehari selepas menyerahkanku kepada suami..
Inai masih merah di tangan,
baju sanding masih belum sempat dipakai
pelamin tersergam indah
Tapi abah tidak sempat melihatku dihari persandingan
Abah selalu cakap, dia selalu berdoa kepada Allah untuk melihat aku menjadi seorang isteri
Allah makbulkan doa abah
Bertahun-tahun penantian abah akhirnya Allah makbulkan
Hasrat terakhir abah dapat ku tunaikan
Subhanallah..besarnya kuasaMu Ya Allah..
Dia menggantikan abah dengan seorang suami
Abah pergi dengan tenang..selepas menunaikan tanggungjawabnya
Allahuakbar..masih terasa sebak didada apabila menaip
Ramadhan pertama tanpa abah, sangat terasa
Perancangan Allah tiada yang menduga
Allah mengganti suami persis abah
dari tubuh badan, gaya, wajahnya..
Mama kata, Allah dah hantar pengganti abah.....

Di malam pernikahan.. 27 Januari 2014

16 comments:

  1. semoga ramadhan kali ini memberi keberkatan. selamat berpuasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshallah, amin..selamat berpuasa jugak.. :)

      Delete
  2. Salam Ramadhan sis. :) Banyakkan bersabar ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ramadhan sis..Inshallah sis.. :)

      Delete
  3. Salam Ramadhan kak . Banyak kan bersabar dan doa yang terbaik . Alhamdulillah Allah berikan yang terbaik untuk kak . Semoga Allah tempatkan arwah ayah akak dalam kalangan orang yang beriman . Al Fatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshallah, semoga abah tenang di sana..Alfatihah
      Salam ramadhan :)

      Delete
  4. kuatkan semangat ya Rina. Singgah sini melalui blog abg eraz

    ReplyDelete
  5. Selamat berpuasa kak Rina. Be strong. Allah sudah menyusun cantik perjalanan hidup kita ni kan. Bersabarlah. Sesungguh Allah syg orang yang sabar. Datang singgah sini dari blog brader Eraz. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seseungguhnya perancangan Allah itu yg terbaik..Salam Ramadhan sis.. :)

      Delete
  6. Perancangan Allah itu memang Hebat dear...
    Apa yang penting...kita terima dengan keredhaan Hati...
    Salam ramadhan dear :)

    ReplyDelete
  7. semoga kak rina terus tabah lalui hari2 mendatang..
    selamat berpuasa ye..:)

    ReplyDelete