Rahsia dirimu sudah terbongkar!! [Part 1]

As Salam,

Masa kat kursus baru-baru ini, sy telah pelajari rahsia personaliti diri berdasarkan lukisan. Iya, hanya berdasarkan lukisan. Mesti pelik kan? Bagaimana sebuah lukisan itu menjadi ukuran personaliti diri kita. Bukan itu saje tau, kita dapat tahu cara pemikiran kita, kelebihan, kelemahan yang ada pada diri tanpa kita sedari.Kalau kita tanya member3, mesti they'll akan puji jer. Kan kalau cakap lebih3, tak pasal3 cari masalah plak. Hehe..

Untuk tu, korang kena lukis something tau. Tapi tapi tapi, mesti jujur sejujurnya. Sy akan sertakan jawapan untuk setiap jenis lukisan yang korang buat. Sebelum siap lukisan, jangan tengok jawapan ye! Kalau tak, korang tak kan tahu sejauh mana personaliti korang sendiri. Ingat, jujur okeiyhh!!

Okeiy, first of all, korang pergi cari kertas dan pen@pensil@ cat yang sewaktu dengannya. Kita nak mulakan dah nih!! Let's goo!!

Lukiskan gambar2 seperti dibawah di atas sebuah kertas. Lukis satu page sahaja ye!

Page pertama:

  1. Lukiskan sebuah pokok
Then, gunakan page yang sebelah lagi untu lukiskan benda3 nih. Ready? Gooo!

  1. Kotak
  2. Kuda
  3. Tangga
  4. Bunga
  5. Ribut Taufan

Masa lukis, jangan tengok lukisan orang lain tau. Yang penting, kena lukis berdasarkan ilham dan perasaan sendiri. Biarlah kuda yang korang lukis tu nampak macam kucing ke arnab ke, asalkan ianya daripada ilham korang sendiri. Then, baru la kita akan ketahui rahsia yang tak pernah kita tahu dalam diri kita. Bak kata penceramah hari itu, lukisan yang dilukis tanpa sedar merupakan satu ilham dan sukma yang diberikan kepada setiap insan. Setiap satunya merupakan satu keistimewaan kerana itu lah diri kita sebenarnya. 

Jawapannya dalam next entry ye! Kalau tak, panjang berdepa la entry nih!






Comments

Popular posts from this blog

Projek buat dadih

Nasi lemak

Date at Manhattan Fish Market