Friday, October 21, 2011

Siapa Kata Nak Jadi Perempuan Senang?


Siapa kata jadi perempuan tu SENANG?


Nak kena tutup sana, tutup sini

Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai

Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

Komfem x tahan bertutup semua

Tapi, perempuan cool jek

Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan


Siapa kata jadi perempuan tu senang?

Tiap2 bulan, mesti ada penyakit

Nak pergi kelas pon susah

Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

Cuba tengok budak lelaki , selamber jek

Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

Hebat kan perempuan


Siapa kata jadi perempuan tu senang


Hati ni Allah jadikan lembut betul

Cepat jek sensitif

Cuba tengok orang putus cinta

Selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

Siapa yg paling teruk menangis

Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

Lembut tak lembut hati perempuan

Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki


Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah

Diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki?

Kenapa perempuan kena dengar cakap suami?

Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?

Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah,

Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan,

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel,

Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki,

Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati.


Kesian kan kat diorang..

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang,

Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil,


Persoalannya sekarang

Betul ke Allah x adil dengan perempuan?

Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami,

Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya,

Betul, isteri kena ikut cakap suami,

Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya


Tak adil lagikah Allah pada perempuan?

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan,

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya,

Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri,

Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu,

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki,

Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu


MashaAllah, hebatnya perempuan kan..

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat,

Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio,

Banyak lagu pasal perempuan kan

Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

Jarang kita dengar lagu pasal lelaki,

Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia,

Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya.


Orang akan cakap:

"Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya"


Kita x pernah dengar orang cakap:

"Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya"


Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu..

Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan,

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan,

Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni,

Perempuan senang nak masuk syurga

Tengok hadis ni:

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)

Tak adil lagikah Allah dekat perempuan?

Oh perempuan, sedarlah,

Betapa sayangnya Allah dekat kita,

Betapa cintanya Allah dekat kita,

Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah?

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia,

Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan,

Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah




Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan?



Wahai kaum adam.. 
Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. 
Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. 
Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. 
Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu..
 Lindungi dia dari fitnah dunia.

..Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi..


3 comments:

  1. seorg perempuan memerlukan lelaki sebagai pelindungnya

    ReplyDelete
  2. dan seorang lelaki memerlukan seorang perempuan untuk melengkapkan hidupnya..

    ReplyDelete
  3. kelembutan perempuan menyejukkan hati sang lelaki

    ReplyDelete