Pertemuan Terindah

Assalamualaikum..Hai Sunshine!!

Dalam kehidupan ini, pertemuan dan perpisahan sering kali terjadi. Mana mungkin kita dapat elakkan. Setiap pertemuan pastinya ada perpisahan, cuma yang berbeza perpisahan sementara atau perpisahan hakiki. Dalam dunia ini sudah tercatit setiap satunya berpasang-pasangan. Pertemuan diibaratkan sunshine yang menyinar sedangkan bulan yang gempita di ibaratkan sebuah perpisahan. 

Ada kalanya, sebuah perpisahan mengajar kita erti sebuah perhubungan dan pertalian. Ada yang kata, bila sudah berpisah, baru mengenal erti rindu dan sayang. Bila ada depan mata, asyik buat tak nampak je kan..^^, Mungkin kita tak kan pernah menghargai hangatnya mentari jika malam tidak pernah menyelimuti semesta. Mungkin jua kita takkan pernah merasakan manisnya purnama bulan jika menteri selalu bersinar terang. Begitulah kehidupan.

Bagi saya, pertemuan yang terindah adalah pertemuan yang tanpa dirancang  dimana langkahan kaki kita yang membawa kita kepadanya. Seolah-olah takdir yang menemukan antara kita dan dia. Sweet kan.. ^^,  Kadang-kadang ada jugak antara kita yang merancang pelbagai plan untuk menemui seseorang terutama si dia yang diminati kan. 

Apabila takdir yang mengemudi langkahan kita, pasti ada suatu rencana yang telah ditentukan untuk kita. Tugas kita hanyalah menuruti langkahan dan mencari hala destinasi yang dituju. Ke mana arahnya, ke mana pengakhirannya, kita yang akan tentukan. Tapi dalam perjalanan itu, akan ada masanya kita menemui liku dan sempadan yang tak dapat kita atasi. Jangan pula berhenti di pertengahan, cari lah jalan lain yang mana kita dapat gapai. 

Antara pertemuan yang telah terjadi dalam hidup, akan ada satu pertemuan antara kita dan dia yang akan mengubah kehidupan kita seluruhnya. Dan pertemuan itu pastinya pertemuan yang terindah. Rite? ^^,

p/s: Menunggu pertemuan terindah.. 







Comments

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.cc

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Projek buat dadih

Nasi lemak

Date at Manhattan Fish Market